OF's Historie i billeder

Odense Fotoklub's Historie i Billeder

Odense Fotoklub er i den heldige situation, at vi ligger inde med rigtig mange billeder, som medlemmer helt tilbage fra klubbens begyndelse, har taget.

Vi har nu sat gang i et projekt, hvor vi vil affotografere samtlige billeder som klubben ligger inde med, og præsentere dem her på siden. Det er desværre ikke muligt at sætte navn på billederne, da der ikke findes information om alle fotograferne.

Men hvis der er nogen der genkender nogen af billederne, vil vi meget gerne have oplysninger om fotografen og eventuelt hvor og hvornår billedet er taget.

Når projektet er afsluttet vil alle original billederne blive afleveret til Stadsarkivet eller det Lokal Historiske Hus, da vi mener at det rummer rigtig meget historie om livet i Odense, både før, under og efter 2. verdenskrig.

Der er efter affotograferingen af billederne ikke foretaget nogen form for redigering.

Abstrakt

Før, under & efter 2. Verdenskrig

Landskab & Natur

Dyr

Gadeliv

Portrætter

Vi har erfaret at i 1977, afholdte Odense Fotoklub - dengang kendt under navnet: Click-it - en fotoudstilling som de kaldte "Livet i Odense". De billeder vi her viser, stammer alle fra den udstiling.